Perenner och lökväxter   
 
Välkommen
Perenner Växtskydd Webbutik Support Kontakta oss Pressklipp
 

 

Frågor och svar

Här finns "Frågor och svar" - FAQ gällande "Perenner och lökväxter"

 

Om det uppstår något fel med programmet, kan du starta "Supportprogrammet" och skicka textfilen till vår support

Du hittar Supportprogrammet genom att klicka på Start-knappen nere i vänster hörn/Alla program/Perenner och lökväxter/Supportprogram. Du kan även ringa 0520-743 00 under vardagar 8.00-17.00

 

Frågor om aktivering

Fråga: När jag skall aktivera programmet, visas ett meddelande att datorn saknar Internetanslutning, trots att anslutningen fungerar.

Svar: När du påbörjade aktiveringen av ditt licensnummer, har du troligen valt alternativet "Blokera program" i den kontrollfråga från ditt brandväggsprogram. Man skall där välja "Tillåt alltid"

Öppna ditt brandväggsprogram och välj att redigera inställningar för brandvägg. Klicka på "Program" och välj "Tillåt anslutning" för Perenner och lökväxter.

För Norton Internet Security klickar du på Personlig brandvägg/Program/Manuell programkontroll/Perenner och lökväters gula ikon av en blomma/Tillåt alla

 

Fråga: När jag startade programmet första gången, stängde jag ner den blå aktiveringsrutan. Hur kommer jag tillbaka till den, när jag skall aktivera programmet?

Svar: Klicka på "Hjälp" i den övre menyn och välj sedan "Köp programmet"

 

Fråga: Jag använder inte Internet Explorer som standardwebläsare och får problem att genomföra aktiveringen på Internet. Vad kan det bero på?

Svar: Enligt systemkraven måste man använda Internet Explorer, för att aktivera programmet. För att ändå kunna aktivera programmet, kopierar du den URL/web-länk som visas i din alternativa webläsarens länkfönster (där kan det tex stå http://www.info-garden.com)

Klicka på den långa länken och se till att hela länken blir markerad. Klicka sedan på höger musknapp och välj "Kopiera" Starta Internet Explorer och klistra in länken i länkfönstret. (Inklistringen sker även med höger musknapp och man väljer då alternativet "Klistra in")

 

Frågor om installationen

Fråga: Jag får följande felmeddelande (Fel 1935, Error 1935) och kan inte installera programmet.

Svar: Din dator har igång en process från ett annat program, som inte har avslutats helt. Starta därför om datorn och installera programmet på nytt.

error1935

 

 

 

 

©2005 InfoPartner AB. Tel: 0520-743 00 Fax: 0520-743 60.

Senast uppdaterad: torsdag 2 november 2006